FANDOM

Slam V to pustynna planeta znajdująca się w systemie Si Perae. Jest piąta z kolei planetą w układzie i jedyną zamieszkiwaną przez rozumne gatunki. Krążą wokół niej dwa księżyce Slamous I i Slamous II.

Opis

Slam V krąży wokół układu dwóch gwiazd, a klimat na powierzchni planety jest w przeważającej części pustynny. Planeta w ciągu 26 godzin wykonuj jeden pełny obrót wokół własnej osi, a ruch orbitalny zajmuje jej 312 dni. Slam V jest planetą skalistą - posiada skalną powłokę okrywającą metaliczne jądro. Dominującym krajobrazem na planecie są rozległe pustynie, długie kaniony i płaskowyże oraz wysokie ostańce. Atmosfera na Slamie V jest zdatna do oddychania dla człowieka, ponieważ zaopatrzona jest w tlen.

Planeta nie posiada zbyt wielkiej ilości bogactw mineralnych. Występujące na niej rudy metalów są naturalnie namagnetyzowane, dlatego ich wydobycie i przetwarzanie jest nieopłacalne. Slam V pozbawiony jest zbiorników wodnych, a wodę można znaleźć jedynie głęboko w jaskiniach i podziemnych korytarzach. Od samych początków kolonizacji planety, najszybciej rozwijał się handel towarami, który szybko przekształcił się w niewolnictwo, gdy planetę przejęli galaktyczni gangsterzy z niebezpiecznym Koorlic'kiem na czele. Od tego czasu na Slamie rządzi monarcha złożona z kosmicznych zbirów.

Spośród najbardziej znanych lokacji na planecie wymienić należy port kosmiczny "Zatoka 94", Świątynię, która dostarcza wody mieszkańcom miast, a także arenę bitewną, która dostarcza rozrywki samozwańczemu władcy planety Koorlic'owi.

Historia

Wkrótce.

Handel

Import

  • Produkty spożywcze
  • Metale
  • Chemia
  • Technologie

Eksport

  • Minerały
  • Towary nielegalne
  • Niewolnicy

Znane gatunki

Rodzime gatunki

Inne gatunki

  • Ludzie (przeważnie jako niewolnicy)

Znane miejsca

Miasta

Obiekty

Ciekawostki

  • Wkrótce.

Przypisy