FANDOM

Nowy Jork, znany również jako New York City – miasto w stanie Nowy Jork w Stanach Zjednoczonych.

Historia

AB10

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla euismod erat at elit imperdiet convallis. Phasellus justo lectus, gravida nec est a, posuere posuere enim. Quisque imperdiet arcu id fermentum bibendum. Duis ut velit libero. Phasellus faucibus mi sit amet suscipit tempor. Fusce venenatis mattis bibendum. Vestibulum sed odio viverra odio commodo commodo. Proin pulvinar diam orci, sed lobortis dui porta sit amet. Proin sit amet posuere risus. Ut finibus quis massa in egestas. Morbi ultrices tristique nisi a placerat. Nam tempor lectus id enim efficitur finibus. Curabitur varius quis eros nec dapibus. Sed fringilla suscipit justo. Vestibulum at ante porttitor, luctus nisl vel, commodo mauris. Pellentesque vulputate a justo non scelerisque.

Postacie

Znani mieszkańcy

Znani goście

Miejsca

Nowy Jork dzieli się na pięć okręgów: Bronx, Brooklyn, Manhattan, Queens i Staten Island. Każdy z nich pokrywa się z odpowiednim hrabstwem stanu Nowy Jork. Dodatkowo na terenie tych pięciu okręgów wyróżnić można setki mniejszych dzielnic.

Bronx

Bronx to dzielnica położona w północnej części miasta, głównie na stałym lądzie, choć obejmuje swoim zasięgiem także parę mniejszych wysp. Na Bronksie znajduje się między innymi stadion drużyny baseballowej New York Yankees - Yankee Stadium[1], a także największe miejskie zoo w USA.

Znane miejsca

Brooklyn

Brooklyn to dzielnica położona w zachodniej części wyspy Long Island i najbardziej zaludniona ze wszystkich dzielnic Nowego Jorku. Brooklyn znany jest ze swojej kulturowej, społecznej i etnicznej różnorodności, specyfiki poszczególnych dzielnic oraz wyjątkowego zróżnicowania architektonicznego. Na obszarze Brooklynu znajduje się półwysep Coney Island.

Znane miejsca

Manhattan

Manhattan to najgęściej zaludniona dzielnica, na terenie której znajduje się większość nowojorskich punktów orientacyjnych. Stanowi finansowe centrum miasta i siedzibę wielu korporacji, a także kwatery głównej ONZ i licznych kulturowych atrakcji. Manhattan dzieli się na regiony Lower, Midtown oraz Uptown. Z kolei Central Park dzieli Uptown Manhattan na Upper East Side i Upper West Side, zaś „ponad” parkiem leży Harlem.

Znane miejsca

Queens

Quenns to terytorialnie największa dzielnica i najbardziej zróżnicowane etnicznie hrabstwo w Stanach Zjednoczonych. Od Manhattanu oddzielona jest cieśniną East River. Queens stanowi przede wszystkim obszar mieszkalny dla przedstawicieli klasy średniej.

Znane miejsca

Staten Island

Staten Island to dzielnica Nowego Jorku, która ma najbardziej podmiejski charakter spośród wszystkich pięciu okręgów. Jest to dzielnica o najmniejszej populacji, najbardziej jednorodna etnicznie. Staten Island połączona jest z Brooklynem przez Verrazano-Narrows Bridge, zaś z Manhattanem przez darmowy prom Staten Island Ferry.

Znane miejsca

Występy

AB10

Sezon 1

  • Wkrótce

Sezon 2

Sezon 3

  • Wkrótce

Sezon 4

  • Wkrótce

Przypisy

  1. 2.11, "Ulice strachu" - Drużyna AB10 ogląda mecz New York Yankees, jednak rozgrywki zostają przerwane przez atak Alberta i jego armii szczurów.
  2. 2.13, "Zarażony" - Drużyna AB10 ogląda rozgrywki baseballowe, które zostają przerwane przez atak Zakonu Zabójców.
  3. 2.11, "Ulice strachu" - Drużyna AB10 transportuje schwytanego Alberta do siedziby pod Staten Island, by Hydraulicy wysyntetyzowali lekarstwo na mutację chłopaka.

Linki zewnętrzne